• 검색
  • 검색상세

A Comparative Study on Educational ODA of Japan and the United Kingdom

서정주 (Chungjoo Suh, 숙명여자대학교)

  • pdf
초록  more
This research aims to compare education Official Development Assistance (ODA) policies between Japan and the UK using McLaughlin’s logic model. The logic model is the main analytical framework for this study, which consists of three pillars: resources (input), activities (output) and customers (reci ...
초록  more
이 연구는 일본과 영국의 교육 공적개발원조 (ODA) 정책을 비교 분석함으로써 그 현황과 특징을 유추해내어 한국 교육 ODA에 주는 시사점을 해석해내는 데 있다. 본 연구를 위해 프로그램 논리모형을 (logic model) 활용하였으며, 논리모형의 세 가지 요소인 ‘자원 (resource)’, ‘활동 및 산출 (activities/output)’, 그리고 ‘고객 및 원조수혜국 (customer/recipient)’으로 나누어 분석하였다.
일본과 영국의 교육 ODA분석 결과는 다음과 같다. 첫째, 2015년 전체 ODA 규모를 두 ...
목차  more
1. Introduction = 1
1.1 Background = 1
1.2 Purpose of the Study and Research Questions = 2
...
크리에이티브 커먼즈 라이선스
RIS 반출 REFWORKS 반출 Staff View 목록보기

상단바로가기